KELAHIRAN BAYI BONGKAR HUBUNGAN TERLARANG GADIS 11 TAHUN

KUANTAN - Seorang kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun selamat melahirkan bayi di sebuah klinik swasta, membongkar hubungan terlarangnya bersama dengan teman lelaki yang berusia 22 tahun.

Kanak-kanak terbabit selamat melahirkan bayi lelaki (tak cukup bulan) seberat 1.9 kilogram di Pusat Bersalin Risiko Rendah, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Kuantan, awal pagi Selasa.

Hasil siasatan polis mendapati, pasangan muda itu pernah terlanjur ketika berada di sebuah rumah kosong di Panching, bagaimanapun alamat lokasinya tidak diketahui.

Susulan itu, polis menahan teman lelaki kanak-kanak itu yang berada di perkarangan HTTA pada jam 5.10 petang pada hari yang sama bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana mer0gol.

Difahamkan, gadis yang berusia 11 tahun yang tercicir dalam persekolahan itu, dihantar oleh seorang wanita yang dipercayai ibu kepada teman lelakinya ke HTAA kerana sakit hendak bersalin.

Setelah selamat melahirkan bayi, pihak hospital mendapati gadis itu masih di bawah umur dan belum berkahwin. Ekoran itu, pihak hospital tampil membuat laporan polis. - THEHYPEMEDIA.COM

3 comments.. read them below or add one

Unknown Unknown Thursday, August 06, 2015 12:14:00 pm
Apa nak jadi budak berumur 11thn patutnya belajar dan focus untuk masa depan bukan mcm ni.. kesian bila dipikirkan...

http://sepet-101.blogspot.com/
siamang gagap siamang gagap Thursday, August 06, 2015 12:34:00 pm
banyak yg bersalah dan menanggung dosa dalam hal ini..yg pertama ibu bapanya atau penjaganya, saudara maranya, jiran tetangga, rakan2, guru, masyarakat, pemimpin Negara..simpati terhadap budak ini.
lara Hati lara Hati Thursday, August 06, 2015 2:58:00 pm
11 thun kot.... X tau pape lg..
Kolo sek.mengah bole jgk kata gatai. Ini alahai...
Dunia akhr zaman